Referencje dla audytorów Pani Moniki Iwaniec i Pana Marka Luty wydane przez Zarząd firmy Księgarnie Nova sp. z o.o. w Rzeszowie ul. Boya- Żeleńskiego 16
Po przeprowadzonym w maju 2007 r. cyklu szkoleń dla pracowników firmy przez Międzynarodowego Trenera Zarządzania Uniwersytetu Thames Valley w Londynie (P. Marka Luty) Zarząd spółki doszedł do wniosku, iż niezbędne jest przeprowadzenie audytu aby płynnie dokonać restrukturyzacji firmy.
Umowa na przeprowadzenie audytu dotyczyła czterech obszarów działania firmy a mianowicie: - organizacyjnego - finansowego - personalnego - handlowego
Zakres prac obejmował: - zbadanie systemów wg. obszarów jw. - wskazanie obszarów i metod restrukturyzacji - naznaczenia kierunków i metod rozwoju firmy - przygotowanie wzrostu wartości firmy - sporządzenie planu restrukturyzacji, jej wstępne wdrożenie i monitorowanie obszarów restrukturyzowanych po wnioskach z audytu
W umowie audytowej towarzyszył aneks zlecający wykonawcy przeprowadzenie działań restrukturyzacyjnych w czterech obszarach zgodnie z wnioskami z przeprowadzonego audytu.
Wszelkie raporty z przeprowadzonych prac przekazano Zarządowi w terminie.
Otrzymano następujące opracowania: - Raport z przeprowadzonego audytu w firmie Księgarnie Nova sp. z o.o. w Rzeszowie - Kierunki i wytyczne do działania w zakresie planu restrukturyzacji obszaru organizacyjnego. - Raport restrukturyzacji w obszaru controllingu i finansów - Kierunki i wytyczne do działania w zakresie planu restrukturyzacji obszaru personalnego. - Kierunki i wytyczne do działania w zakresie restrukturyzacji obszaru handlowego - Projekt konstrukcji ocen pracowniczych dla firmy. - Projekt regulaminu wynagradzania firmy. - Wartościowanie i opisy stanowisk pracy, oraz projekt strategii wynagrodzeń i premiowania dla firmy.
Tak więc w wyniku pracy audytorów opartej na empirii i naukowych zasadach przeprowadzania audytów Zarząd firmy otrzymał: - wszechstronną diagnozę zastanej sytuacji w firmie - wytyczone kierunki działań które należy podjąć - nowoczesne narzędzia w zakresie zarządzania firmą w czterech newralgicznych dla firmy obszarach. - pomoc w zakresie wdrażania działań restrukturyzacyjnych a mianowicie:
1. Zaprojektowanie schematu organizacyjnego działu handlowego i wprowadzenie w życie 2. Wyłonienie osób na stanowiska menadżerskie i określenie ich zadań. 3. Przeprowadzenie rozmów z kandydatami na informatyków, określenie zadań i terminów ich wykonania. 4. Praktyczne zaprojektowanie jak winny przebiegać rozmowy kwalifikacyjne z kandydatami do pracy. 5. Zaprezentowanie i nauczenie jak wyznaczać zadania, określać ich cele i egzekwować terminów ich wykonania. 6. Praktyczne nauczenie jak tworzyć bank ofert kadrowych. 7. Instruktaż w formie odpowiedzi na jednostkowe zapytania dot. różnych spraw i problemów w firmie.
Reasumując – wszelkie działania i prace podjęte przez audytorów i zakończone raportami wyznaczyły solidną podstawę do nowoczesnego zarządzania firmą w jej wieloaspektowym funkcjonowaniu i nauczyły identyfikować ryzyka i radzić sobie z nimi. Dało to Zarządowi firmy komfort pewności w podejmowanych działaniach.
Irena i Piotr Kościółek,
Rzeszów 07.05.08
|